20 Jaar VeKaBo Brabant: Boerzoektjou.nu

kampeerzaken.nlDe VeKabo (Vereniging van Kampeerboeren) Brabant biedt al twintig jaar ‘verrassend verblijven op het platteland’. Een mijlpaal in de historie van ‘vakantie vieren bij de boer’.

 

In het kader van dit twintigjarig jubileum lanceert de vereniging de actie ‘Boerzoektjou.nu’. Deze actie bestaat uit verschillende verrassende onderdelen waarbij de huidige en potentiële gasten van de bedrijven centraal staan. Morgen, dinsdag 13 september gaat deze actie letterlijk de lucht in met een luchtballon.


 

Nieuw boerenspel
Het meest verrassend is de lancering van het nieuwste boerenspel dat vanaf 25 september aanstaande dé nieuwe hype moet worden. Dit spel is geschikt voor iedereen en zal populairder worden dan boerengolf of poldersport. Op de jubileumdag (zondag 25 september 2011) is dit ludieke spel op alle deelnemende VeKaBo-bedrijven gratis te testen.

 

Bovendien tonen diverse VeKaBo-bedrijven de consument hoe je verrassend kunt verblijven bij de boer. Zij bieden de gasten gratis een kijkje in hun accommodaties, er staat koffie/thee of ranja voor hen klaar en er zijn diverse speciale activiteiten, zoals de Toer de Boer. Op de site www.boerzoektjou.nu kunnen bezoekers vanaf 13 september zien welke 20 VeKaBo-ambassadeurs gratis gasten ontvangen op 25 september en welke activiteiten waar plaatsvinden. Ook maakt iedereen die de boer(derijen) bezoekt kans op mooie prijzen.

Introductie interregionale labelling
Om de grote diversiteit van accommodaties bij leden van VeKaBo te laten zien, worden op 13 september ook de eerste drie herkenbare labels gepresenteerd. Deze helpen de consument te kiezen uit het grote en heel diverse aanbod van VeKaBo-bedrijven. De eerste drie labels zijn Rustiek, Comfort en Luxe. Bovendien kunnen bedrijven door twee stempels aangeven of zij een actief (nog werkend) boerenbedrijf zijn en of men actief de streek(producten) promoot. Naast de mening van experts wordt ook de mening aan de consument gevraagd. Zij kunnen op 25 september zélf labels plakken op de bedrijven, om aan te geven hoe zij de accommodaties zien.

 

De lancering van deze labels sluit aan op de labels die gasten mogelijk al kennen vanuit het hoevetoerisme in Vlaanderen. Door de samenwerking tussen de Brabantse en Vlaamse bedrijven is dit de eerste interregionale labelling van Europa op het gebied van plattelandstoerisme.

Like dit artikel
Tweet dit artikel